RSS

Sajtos makaróni

03 ápr

Az eredetijét egy főzőműsorban láttam (talán Martha Stewart?), és éhes lettem. Az én verzióm:

Bevásárlólista: 500g rövid makaróni tészta, vagy szarvacska, tej (fél-3/4 liter kell majd), erős ízű sajtok (márványsajt, cheddar) kb. 20 dkg, füstöltsajtos tömlős sajt, paradicsom

Kifőzöm a tésztát, nem túl puhára, mert még fog puhulni.

Besamelmártást csinálok, kb. 50g vajat felolvasztok egy edénykében, majd rászórok kb. 2-3 evőkanál lisztet, gyorsan kevergetem pár másodpercig, majd elkezdem felönteni a tejjel. Ezt apránként adom hozzá, és mindig kikeverem (kézi habverővel könnyebb). Folyamatos kevergetés mellett összeforralom, és mehetnek bele a reszelt sajtok, és a tömlős sajt. Ízesítem: só, fehérbors, mustár, esetleg egy kevés szerecsendió.

A paradicsomokat (kb. 6-8 db) karikákra vágom

Összeállítás: a kivajazott jénai tálba beleteszem a tészta felét, összekeverem a szósz felével. Beborítom egy réteg paradicsomkarikával, majd tészta, és a maradék szósz jön rá, a tetejére pedig még egy réteg paradicsomkarika. Ezután sütőbe dugom, lehet max fokozat is, már csak kicsit összesül, a paradicsom pedig megpirul a tetején, és már kész is (kb. 20 perc)

Egyszerű, de fincsi 🙂

 
1 hozzászólás

Szerző: be 2011. 04. 3. hüvelyk Tészták

 

1 responses to “Sajtos makaróni

  1. Livia Farkas

    2011. 08. 3. at 22:51

    Nyammm. Ki kell próbálni. 🙂 Köszi!

     

Hozzászólás