RSS

Lazac tejszínes mártással és krumplitortácskával

09 ápr

Íme a szülinapi főétel – hatalmas sikere volt!

Bevásárlólista: 1 nagy lazacfilé, tejszín, krumpli, citrom

Krumplitortácska

Először a krumplitortát csinálom meg, mert az tart legtovább.

Kisebb krumplikat hámozok, majd legyalulom őket, hogy hajszálvékonyak legyenek. A tejszínt összekeverem zöldfűszerekkel (én az Aldiban vettem fagyasztottt zöldfűszer keveréket, piros csík van a zacskó szélén, ez lilahagyma, bazsalikom, zöld fokhagyma, kakukkfű és oregano keveréke). A kis kerámiatálakat kivajazom (nekem Ikeás van), majd elkezdem rétegezni, kb. 1 cm magasan krumpliszelet, só, 1 evőkanál fűszeres tejszín, a végén viszonylag tömötten legyen a krumplival.

 Nekem 8 tortácskához 4 dl tejszín kellett.

Előmelegített sütőbe teszem, 180°C-on kb. 45 percig sütöm. Amikor a teteje már szépen megpirul egy fogpiszkálót beledugok, így ellenőrzöm, hogy biztosan átsült. Tálaláskor kiborítom a tálkából, így lesz tortácska.

Lazac

A lazacot előkészítem: a szálkákat kihúzom, majd a keskenyebb végéről indulva lehúzom a bőrt. Kb. 4-5 cm széles szeletekre vágom, majd kis citromlevet csorgatok rá, sózom borsozom. Kicsit pihen, addig lisztet összekeverek őrölt pirospaprikával, ebbe forgatom a lazacszeleteket, majd kevés olivaolajon megsütöm, forró olajon oldalanként kb. 3-3 percig (ha magasabbak a szeletek akkor is max. 5-5 perc), így szép rózsaszín marad a belseje, és nem szárad ki.

 

Tejszínes fehérboros mártás

A lazac serpenyőjében dolgozok tovább maradék olajra 1 evőkanál lisztet szórok, összekeverem, majd felöntöm tejszínnel, kevés citromlevet és fehérbort adok hozzá, sózom. Forralok rajta egyet, és már rá is öntöm a lazacra.

 
3 hozzászólás

Szerző: be 2011. 04. 9. hüvelyk Húsok

 

3 responses to “Lazac tejszínes mártással és krumplitortácskával

  1. Muci

    2011. 04. 26. at 16:02

    Étvágygerjesztő és szép is!!!!

     
  2. Hanna

    2013. 02. 7. at 15:26

    Szia!

    Nagyon örülök, hogy ráakadtam a receptedre, mert vendégséget fogok tartani, s ez szuper lesz, már érzem.
    Annyit megtennél, hogy adnál körülbelüli értékeket? mennyi krumplit használtál fel stb.
    8 személyre fogom elkészíteni.

     
    • mandulah

      2013. 02. 7. at 22:07

      Szia!
      Sajnos nem nagyon tudok mennyiségeket mondani, mert attól függ, mekkora a kis tálkád. Nekem egy kis tálkába (kb. 1.5dl-es) ha jól emlékszem 2 kicsi krumpli fért, de nem tudom pontosan, ahogy raktam, úgy hámoztam mindig hozzá. Nálunk fejenként 2 tortácska és 1 nagyobb szelet lazac fogyott körülbelül, de nagyétkű társaságra kell gondolni 🙂

      Sok sikert az elkészítéséhez, remélem nektek is annyira fog ízleni, mint nekünk!
      Majd írd meg, hogy sikerült!

       

Hozzászólás